perjantai 12. heinäkuuta 2013

22 päivää lähtöön!

Noniin, vihdoin sain tän blogin tehtyä, mitä oon jo pitkään suunnitellu! Aion siis kirjottaa tätä blogia vaihtarivuoteni ajan. Lähtöön ei oo enää kovin pitkä aika, reilu kolme viikkoa, koska lähen 4.8 Lontoon kautta New Yorkkiin. Siellä on parin päivän soft landing camp, jonka jälkeen matkustan kahdella lennolla mun isäntäperheeseen, Kaliforniaan 7.8. Mun isäntäperhe asuu San Fransiscon lähellä, San Josessa ja käyn koulua noin kymmenen kilometrin päässä Morgan Hillissä.







Mun perheessä on mun lisäksi saksalainen vaihtari, jonka kanssa mä jaan huoneen. Oon viestitelly hänen kanssaan jo jonkin verran, ja mukavalta tytöltä vaikuttaa. On tosi kivaa, kun on joku, joka on mun kanssa samassa tilanteessa ja jonka kanssa voin vaihtaa ajatuksia, koska lähteminen ei tosiaankaan oo vaan helppoa. Alueelle tulee myös yks toinen suomalainen. Samoin host äitini, jonka kanssa oon ollu yhteyksissä, vaikuttaa erittäin mukavalta ja innokkaalta ottamaan mut vastaan, mikä tuntuu tosi ihanalta.

Mulla on hostperheessä myös kaksi vanhempaa sisarusta, veli ja sisko, jotka molemmat ovat yliopistossa, mutta asuvat nyt kotona. Perheessä on myös reilun vuoden ikäinen koira, joka asuu sisällä ja on huomion keskipisteessä ja tosi sulonen. Sen lisäksi ulkona asuu kolme isoa koiraa, kaks kissaa, joista toinen on myös sisällä joskus ja sen lisäksi pari kanaa asuu pihalla. Meillä on myös uima-allas pihalla. Piha ja talo näyttää tosi hienoilta. Mun ja mun vaihtarisiskon huoneessa on kolme sänkyä, yks ylimääränen yökylään tulevalle kaverille ja huone näyttää tosi tilavalta. Sen lisäksi seinän takana on telkkari, takka ja pari sohvaa meijän käytössä. Perheellä on ollut ennenki vaihtareita, heillä on siitä pitkä kokemus.







Oon lähdöstä tosi innoissani. Fiilikset kyllä vaihtelee laidasta laitaan tosi paljon. Toisinaan on hirvee paniikki, koska aika menee niin nopeesti ja lähtöön onki enää vaan vähän yli kolme viikkoa! Toisinaan en malttais enää odottaa, koska reilu kolme viikkoa tuntuu ikuisuudelta.

Idean lähteä vaihtoon sain vasta vajaa kolme kuukautta sitten. Harrastin viime kevääseen asti yksinluistelua junioreiden SM-tasolla, mutta se ei enää tuntunut kivalta. Kun kymmenen vuotta jäähallielämää tui täyteen, ajattelin, että haluan tehdä joskus jotain muutakin, sillä taitoluistelu on todella sitova laji. Mun oli saatava jotain siihen tilalle ja vielä oli Exploriuksen vaihtariksi haku kaudelle 13/14 auki. Tuli ihan hirvee kiire, mutta siitä selvittiin. En ois varmaan keksinyt lähteä, ellei mun sisko olis ollut lukiovaihdossa jenkeissä myöskin mun ikäisenä.







Kuiteskin, tää tuntuu tosi hyvältä vaihtoehdolta ja oon ollu tosi iloinen, että tein tämmösen päätöksen. Mulle sattu vielä ihan sika kivan tuntunen perhe ja voin luottavaisin ja turvallisin mielin lähteä yksin maailmalle. En oo koskaan ollu USAssa ennen, joten ihan uuteen ympäristöön pääsen!

Tervetuloa seuraamaan mun vaihtarivuotta! :)

10 kommenttia:

  1. Tsemppiä Katja, hyvin kaikki menee ja kiva kun kirjoitat kuulumisia.

    VastaaPoista
  2. Tosi kivalta sun vaihtariblogis vaikuttaa! :) Innolla seuraan vaihtarivuottas!

    VastaaPoista
  3. Hiihi pikkunen lähtee maailmalle :) t isompipikkunen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :D seuraan sun jälkiäs mut meen vaan vähän pidemmälle ;)

      Poista
  4. Voi Katja! Toivottavasti sulla on hauskaa Calissa. Varmasti näet ja opit paljon. Ihailen rohkeuttasi. Laitan osoitteen muistiin. Haleja!! :)

    VastaaPoista
  5. Hei sun ei oo pakko vastata tähän ellet halua(: mutta paljonko tää vaihtari vuosi maksaa vai pitääkö maksaa mitään?(:

    VastaaPoista
  6. Hinnat vaihtelee tosi paljon riippuen järjestöistä, kouluista ja myös osavaltioista. Kannattaa ottaa selvää hinnoista vaihto-oppilasjärjestöjen nettisivulta tai ottaa yhteyttä järjestöjen toimihenkilöihin :)

    VastaaPoista