maanantai 22. heinäkuuta 2013

Alle kaksi viikkoa jäljellä Suomessa!

Moikka!

Enää alle kaksi viikkoa, kunnes oon jo New Yorkissa. Aika lentää hirvittävän nopeesti ja jännitys muuttaa koko ajan muotoaan. Kaksi viikkoa tuntuu samaan aikaan ikuisuudelta ja olemattomalta.  Toisaalta on tosi innostavaa miettiä sitä hetkeä, kun oon päässyt perille Kaliforniaan ja näen mun isäntäperheeni. Mietin, mitä heille sanon. Odottavatkohan he tapaamistani yhtä paljon kuin mä heidän? Mitä tapahtuu sen jälkeen, kun lentokenttä on jäänyt taakse ja lähdemme uutta kotiani kohti? 



Mun uus pinssi :)



Toisaalta perhoset lentelee vatsassa myös pienen paniikin vuoksi. Onhan se jännittävää lentää ensin New Yorkkiin ihan yksin ja sieltä sitten parin päivän päästä vielä toiselle puolelle USA:a. En oo ikinä edes ollut missään muualla kuin Euroopassa. Täällä kotimantereella on tullut jonkin verran kierreltyä, mutta en oo koskaan kokenut mitään jet lagia tai ollut millään tosi pitkillä lennoilla. Mua lähinnä pelottaa, että onnistun jotenkin missaamaan jonkun lennon. Myös läheisten ihmisten hyvästeleminen tulee olemaan tosi haikeaa.



Inkoossa kaverin kanssa viikonloppuna




Vaihtovuosi on toisaalta siitä myös todella ihana, että siinä on todella suuret tunteet pelissä. Niin iloa kuin ikävääkin riittää rutkasti. Muistan vieläkin ne tunteet, kun isosiskoni lähti ja palasi lukiovaihdosta Michiganistä. Se oli ihan kauheeta, kun hän lähti. Hän vain käveli turvatarkastuksen läpi ja oli poissa koko vuoden. Jouluna erityisesti ikävöin häntä valtavasti. Kun hän tuli kotiin, se oli todella ihanaa. Se oli samalla myös hirvittävän outoa nähdä rakas ihminen, jota ei ole nähnyt vuoteen, mutta on seurannut hänen elämäänsä sähköpostiviestien ja sosiaalisen median kautta. Tietenkin nyt on ihan eri asia, kun olen itse lähdössä, eikä tarvitse vain odottaa kotona. Vuosi tulee varmasti menemään ihan liian nopeasti, kun tulee todennäköisestsi olemaan niin paljon tekemistä ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.







Lähtö siis koittaa sunnuntaina 4.8. aamulla. Lennän ensin Lontooseen. Kentälle pitää lähteä silloin sunnuntaina jo neljän aikoihin, joten sinä yönä tulen tuskin nukkumaan kovinkaan paljoa. Lontoossa mulla on yhdeksän tuntia aikaa ennen seuraavaa lentoa. Explorius lähetti mulle ruokakuponkeja, joten kai mä niiden kanssa siellä selviän. Pitää myös ottaa luettavaa ja muuta tekemistä mukaan, mulla kun ei siellä ketään kaveria ole. Jos jollain on jokin hyvä idea siitä, miten saisi lentokentällä ajan kulumaan, niin otan sen mielelläni vastaan :) . Illalla yhdeksän aikoihin starttaa lento New Yorkkiin. Siellä mä olen sitten paikallista aikaa yhdeksän aikaan ja majoitun sinne muiden vaihtarien kanssa kolmeksi yöksi lentokenttähotelliin. New Yorkista lähtee ihan aamulla sitten 7.8 Lento Los Angelesiin, josta kolmen tunnin vaihtoajan kuluttua lennän vielä lyhyen lennon San Joseen. Perillä isäntäperheessä tulen olemaan noin kolmen aikoihin paikallista aikaa. Laskin, että lentoni yhteensä kestävät yli 18 tuntia, joten matka on pitkä. 

Kirjoittelen vielä tällä viikolla siitä, mitä vaihtovuodeltani odotan. :)

2 kommenttia:

  1. Jeeeeeeee :)! Sul tulee niin paras vuos, kaikki ei pääse Kaliforniaan vaikka haluiskin !

    -Heidi

    VastaaPoista
  2. Sanos muuta! :) Ainoo huono puoli siinä on se et se matka on sika pitkä, mut enköhän mä siitä selviä :D Onneks meil on se nycin camppi!

    VastaaPoista