sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Yllätysten viikko

Moi!

Tämä viikko oli viimeinen normaali kouluviikko ennen joululomaa. Ensi viikolla on vielä finaalit, eli paljon opiskelua luvassa. Joka aineessa meillä on siis loppukoe, joka vaikuttaa todistuksen arvosanaan noin 20%, aineesta riippuen. Onneksi useissa kokeissa saa olla mukana notecard. Tiistaista torstaihin joka päivälle on kaksi eri koetta ja kotiin päästään aina jo ennen yhtä. Maanantaina on vielä normaali koulupäivä ja perjantaina ei ole koulua.

Sitten vähän yksityiskohtia mun viikosta... Maanantaina koko päivä meni vaan opiskellessa, ensin kolussa ja sen jälkeen menin vielä vähän pänttäämään mun hostäidin työpaikalle.

Tiistaina illalla yllätettiin yksi vaihtari yllärisynttäreillä. Yksi meidän kaveri meni jonnekkin hänen kanssaan ja kun he tulivat, koristelut ja ruoka oli valmiina ja me hypättiin sohvien takaa ja huudettiin "Happy birthday!" 16- vuotta täyttänyt Jacob oli todella onnellinen ja liikuttunut juhlien jälkeen ja siitä välittyi kyllä tosi kivat fiilikset!


Keskiviikkona mentiin illalla syömään tortilla houseen Mimin, Juliannan ja hostäidin kanssa. Oli hyvää ruokaa ja mentiin ulos syömään, koska Julianna oli lähdössä seuraavana päivänä Brasiliaan lomalle kuukaudeksi ja Mimillä oli synttärit tulossa. 

Jos mun pitäisi nimetä täällä tyypillisin ruoka, vähän niinkuin makaroonilaatikko, niin se olisi burriitot... :P
Sain keskiviikkona myös paketin kotoota, joka sisälsi joululahjoja mun hostperheelle, myös pienen paketin mulle ja Mimille, fazerin sinistä ja punaista, fazerminttiä, salmiakkia, pandan suomikonvehteja ja ksylitolpurkkaa. Siellä oli myös joulukortti ja mun siskon ylioppilaskuva, hih :) Annoin Juliannalle hänen joululahjansa jo, se on Marja Kurjen suomalainen huivi. Hän tykkäsi siitä paljon. Lisäksi olin tehnyt kirjakassin hänelle fashion-tunnilla. Mun hostperhe tykkäsi tosi paljon Suomalaisista konvehteista, joten annoin lähes kaikki niistä heille. Hostisäni rakastaa salmiakkia, joten salmiakkipussi meni hänelle!

Torstaina lähdettiin koulusta tuntia aikaisemmin saattamaan Juliannaa lentokentälle. Ajomatka oli vajaa pari tuntia. Mimillä oli synttärit, joten meillä oli eväät mukana lentokentällä. Meidän hostisä oli tehnyt brownieita ja sen lisäksi meillä oli subway leipiä, sipsejä ja hedelmiä. Annettiin myös lahjat siellä ja Mimi oli iloinen. Oli haikeata sanoa heipat Juliannalle, koska hän on myös Joulun ja Uuden Vuoden poissa. Samoin myös kaikki muistot omasta lähdöstä tuli mieleen. Oli kuitenkin kivaa olla saattamassa häntä ja yksi kuukausi menee nopeasti kylläkin.

Mimi 16 vuotta :) <3

Perjantaina culinary-tunnilla koulussa meidän piti saada valmiiksi meidän piparkakkutalo-projektit. Tehtiin siis piparitalot, jokainen teki oman ja kaikki tehtiin itse suunnittelusta ja taikinasta lähtien. Tein vähän niinkuin muumitalon mallin mukaan omani. Projekti oli samalla kilpailu. Kolme parasta palkitaan maanantaina ja arvatkaapa mitä, yllätyksenä mä voitin ekan palkinnon! :) :) Nyt mun talo on näytillä toimistossa ja tuun saamaan maanantaina Jambajuice etukuponkeja ja kunniakirjan, jee!


Tuomarit vauhdissa...
Minä ja mun teos :)
Perjantaina oli myöskin crosscountry team party. Oli ihanaa saada vielä tiimi koolle kerran. Juhlissa syötiin, hangailtiin yhdessä ja valmentajamme jakoi vielä todistukset ja annoimme hänelle lahjan ja kortin. Juhlat pidettiin yhden tiimiläisemme talossa, josta oli ihan huikeat maisemat, koska talo sijaitsi vuorilla. Talo oli huikean hieno ja iso muutenkin! Oli mukava ilta :)

Lauantaina aamulla alkoi kunnon pänttääminen finaaleihin. Opiskelin aamulla kolmisen tuntia taloutta. Sen jälkeen käväisin lenkillä, imuroin koko alakerran ja autoin mun hostäitiä koristeluissa, koska pidettiin yllätysjuhlat Mimille.

Mun kaksipuolinen notecard... :D
Mentiin siis keilaushalliin Mimin ja mun kavereiden kanssa, mun hostäiti toi Mimin sinne ja yllätettiin hänet. Huijattiin, että ollaan menossa perheillalliselle keilailuhallin viereiseen ravintolaan. Mimi oli todella yllättynyt ja iloinen. Illalla meidän talolla syötiin pizzaa, tacoja ja tortillaa ja pelattiin kaiken näkösiä pelejä, esimerkiksi pantomiimia ja totuutta ja tehtävää. Monet jäivät yöksi ja oli tosi kiva ilta/ yö! :) Tämä oli varmaankin meidän viimeinen sleepover monien vaihtareiden kanssa, koska he ovat lähdössä pian. Meitä jää vain kahdeksan, joka on noin puolet.






Sunnuntaina nukuttiin myöhään ja sen jälkeen syötiin hyvä aamiainen. Muuten päivä kului kavereiden kanssa hengaillessa, kotitöiden, kuntoilun ja opiskelujen parissa. Sain myös mun vanhempien viikottaisessa viestissä tietää, että tullaan viettämään seuraava joulu Thaimaassa! Tulin tosi iloiseksi, en ole koskaan ollut Thaimaassa ja rakastan lämpimiä paikkoja! :D Jee jee! Sopi tämäkin hyvin tähän mun yllätysten viikon teemaan.

Ensi viikkoon! Seuraavaksi kun kirjoittelen, niin olenkin jo lomalla ;)
<3- Katja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti