sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Thanksgiving break part 2

Moikka,

Torstaina oli sitten varsinainen Thanksgiving day. Aamulla heräsin varmaankin varttia vaille yhdeksän ja kun mulla oli sen verran hyvin aikaa niin kuntoilin sitten meidän kuntolaitteella aamulla ennen aamiaista, joka oli kymmenen jälkeen. Mun ja Mimin lisäksi meillä oli meidän vaihtarikavereista Ludimilla, joka yhä asustelee meillä ja Hye Rim, meidän Korealainen kaveri, jonka hostperhe viettää thanksgivin heidän venäläisten ystäviensä kanssa. Yhteensä meillä oli yhdeksän ihmistä viettämässä thanksgivingiä. Meidän hostsisko teki meille aamiaisen, joka sisälsi kanelirullia, pannukakkuja, munakasta, hedelmiä, mehua ja paahtoleipää. Sen jälkeen katseltiin vaan telkkaria, aluksi Thankskiving dayn Macy's paraatia New Yorkista, joka oli tosi hienon näköinen. Kun se loppu niin katseltiin leffoja, kuten Rio.

Puoli viiden aikaan alettiin syömään aikaista päivällistä, joka sisälsi kalkkunaa, perunamuusia, salaattia, kalkkunan täytettä, gravya, butternutsquash kurpitsa ja sweetpotatoe-vaahtokarkki lisukkeita ja oikeestaan paljon kaikkea muutakin. Ennen kuin alettiin syömään, rukoiltiin ja  käytiin pöydässä kierros, jossa jokainen kertoi, mistä on kiitollinen. Mulle se oli helppoa. Oon tosi kiitollinen, kun oon saanut tämmöisen mahdollisuuden, kaikki on mennyt tähän mennessä tosi hyvin ja saan asua tämmöisen perheen kanssa täällä ja sen lisäksi oon tosi kiitollinen myös siitä, että Suomessa on kaikki hyvin.

Päivällisen jälkeen oli pieni tauko, ennen kuin alettiin syödä jälkkäriksi kotitekoista jäätelöä, kurpitsa- ja omenapiirakkaa. Nam! Opittiin uusi sanonta: muffin top. Kun vatsa tulee huosuista yli, niin se on vähän niinkuin muffiini, joka tulee yli sen vuoasta! :D

Illalla oli sitten vuorossa Black Friday shopping. Juliannan poikaystävä vei meidät illalla ostoskeskukselle. Shoppailtiin noin puoli yhdeksästä puoli yhteen. Oli tosi hyviä tarjouksia ja ostin esimerkiksi guessin laukun veroineen 52 dollarilla ja kaksi hupparia yhteensä 16 dollarilla. Hollister oli koko kauppa -50%, mutta jono oli ihan järjetön. Se kulki koko kaupan läpi. Tulipahan shoppailtua! Yöllä Juliannan poikaystävä haki meidät takaisin kotiin ja vietiin Hye Rim omaan hostkotiinsa.

Hollisterilta T-paita 6 dollaria ja toi pitkähihainen 12 dollaria!
Perjantaina aamulla herättiin, kun kello tuli 8.30 ja lähdettiin roadtripille, suuntanamme Pismo Beach. Ajettiin sinne aivan ihanaa rannikkotietä ja pysähdyttiin moneen otteeseen ottamaan kuvia. Matkassamme olivat mukana mun lisäksi Ludi, Mimi, Julianna (hostsisko) ja hänen poikaystävänsä Omar. Matka päämääräämme kesti varmaankin viitisen tuntia, koska maisemareitti oli selkeästi hitaampi, mutta todellakin sen arvoinen. Oli taivaallisen ihanat maisemat ja se ääni, minkä syntyy, kun aallot lyövät kallioon ja se, miten ihanan meriveden suolaisuuden pystyi haistamaan raikkaan ilman seassa oli kokemisen arvoista.

Kalifornian rannikko on ihan mielettömän upea ja todella kaunis!

American sisters <3 :)

Pismolle saavuttuamme menimme Splash -nimiseen ravintolaan lounaalle. Tilasin chili-com-carnea leipäkulhossa ja hyvää oli. Täällä monet paikat tarjoavat ruokia leipäkulhossa ja nyt söin sellaista ekaa kertaa. Naminami!

Lounaan jälkeen lähdettiin Mimin ja Ludin kanssa kolmistaan kiertelemään Pismo Beachia pariksi tunniksi. Ilma oli ihana, joku parikymmentä astetta ja tykkäsin siitä paikasta paljon. Otettiin kuvia rannalla ja käytiin muutamissa rantakaupoissa.

ROOMMATES

Siellä myytiin suklaakuorrutettuja skorpioneja, matoja ja heinäsirkkoja. Hyyyyiiii!

Illaksi suunnattiin meidän hostsukulaisten kotiin, eli meidän hostisän veljen luokse. Syötiin päivällistä ja sen jälkeen mentiin kuumaan kylpytynnyriin istuskelemaan Mimin, Ludin ja meidän "hostserkkujen" kanssa. He olivat kaksi tyttöä, jotka ovat lukiossa seniori ja sophmore ja oli tosi kivaa viettää ilta heidän kanssaan. Heilä oli paljon kysyttävää, miltä tuntuu olla vaihtari ja meidän kulttuureista ja niin edelleen. Istuttiin melko kauan kylpytynnyrissä, ulkona oli pimeää ja katseltiin tähtiä taivaalla. Illalla katsottiin vielä leffa: Holes (suomeksi Paahde), jonka olin kyllä jo nähnyt. Mentiin nukkumaan varmaankin puoli kahdentoista aikaan.

Lauantaina amulla aamiaisen ja hetken hostsukulaistemme seurassa olon jälkeen sanottiin heille heipat ja lähdettiin Pismolle katselemaan perhosia. Niitä oli siellä tosi paljon.

Sieltä lähdettiin ajelemaan kotia kohti. Tie oli joiltakin osilta melko ruuhkainen, joten matka kesti varmaankin kolmisen tuntia. Ei menty maisemareittiä tällä kertaa. Kotona käytiin vain hakemassa tavarat äkkiä ja sieltä lähdettiin suoraan kaverin, Geraldinen synttäreille. Hänen synttäreillään oli pomppulinna ja pinjata ja todella hienot koristelut. Syötiin, pompittiin, lyötiin pinjataa ja katsottiin leffa The Purge illalla, joka oli melko pelottava, mutta mun mielestä hyvä! Nukahdin kesken toisen leffan. Meitä oli synttäreillä 11 tyttöä yhteensä ja jäätiin kaikki yöksi. Oli kiva ilta! :)

Birthday girl Gerry :)

Angry Birds -pinjata :D

Ja lopulta karkkia kaikille :)
Sunnuntai kului läksyjen, lenkkeilyn, kotitöiden ja joulukoristelujen parissa. Meidän hostäiti oli ostanut meille suklaajoulukalenterit, kun tultiin kotiin. :) Ei kyllä yhtään tunnu joulukuulta täällä palmujen keskellä! Tällä viikolla oon myös alkanut nähdä koko ajan unta englanniksi. Ennen joukkoon mahtui myös suomenkielisiä unia, mutta nytten ne on kaikki ollut englanniksi. Siistiä!

Olipahan onnistunut Thanksgiving ja oli tosi kiva kokemus.