maanantai 19. elokuuta 2013

Viikonloppu ja maanantai

Moi taas!

Lauantai

Lähdettiin siis lauantaina aamulla noin puoli kuuden aikaan ajamaan mun hostperheen tutuille. Ajomatka kesti varmaan yli kolme tuntia. Se meni matikan läksyjen parissa.


Kun oltiin perillä, syötiin aamupalaksi munakasta ja paistettuja perunoita, mutta sitten lähdettiin järvelle. Mun hostmom jäi nukkumaan, hän oli nin väsynyt, mutta hänen ystävänsä veivät meidät veneilemään. Oli tosi ihanaa, Kalifornian aurinko keskipäivällä on niin kuuma ja ihana! Toisinaan se on kyllä aika uuvuttava ja liiankin kuuma, mutta pääasiassa ihana. Sain ajaa jetskiillä ja mentiin semmoisella puhallettavalla jutulla narulla veneen perässä. Se oli todella kivaa! Kiljuin melkeen koko ajan, mua pelotti, että se juttu menee ympäri! Kuvat kertovat enemmän kuin sanat, joten tässä kuvia järveltä:








Tunnelmaa hieman laski se, että yhden auton avaimet putosivat järveen. Meitä oli niin monta, että meillä oli kolme autoa mukana, mutta avainten hukkuminen toi pientä stressiä ihmisille, kun jouduttiin hakemaan vara-avaimet asunnolta, jossa vietimme yön. Asunto oli noin puolen tunnin matkan päässä järvestä. Asunnon omistaja oli tosi mukava tyyppi. Hänellä oli paljon tarinoita kerrottavana, etenkin moottoripyöräonnettomuudestaan, johon hän joutui kymmenen vuotta sitten. Hän menetti toisen jalkansa ja toisen kätensä. Onnettomuus oli valtion merkkivirheen seuraus, joten hän sai myös sen vuoksi korvauksia osavaltiolta. Talo oli hieno, ulkoporealtaineen ja biljardipöytineen ja hänellä oli vene sekä kolme jetskiitä ja vaikka mitä, mutta silti hän sanoi antavansa kaiken pois jos vain saisi kätensä ja jalkansa takaisin. Tarina oli todellinen selviytymistarina ja nostatti kyllä kylmät väreet iholle.

Moottoripyörä, jolla onnettomuus tapahtui on kunnostettu ja asetettu taloon näytille.

Illalla meillä oli grilli-ilta, joten syötiin hampurilaisia. Pelattiin sellaista peliä kuin hevosenkenkä ja olin siinä ihan lyömätön, en hävinnyt kertaakaan, hahaa! Juteltiin paljon ihmisten kanssa ja ennen nukkumaanmenoa grillattiin vielä smoreja. Ne on amerikkalainen perinnejuttu nuotiolla, mutta meillä ei ollut nuotiota, joten tehtiin niitä grillissä. Alla kuva, mutta ne tehdään siten, että ensin grillataan vaahtokarkki, sitten lintataan se ja suklaalevyn palanen kahden tommoisen tietynlaisen keksin väliin. Oli hyvää, mutta tosi täyteläistä ja makeaa! Nukuttiin ilmapatjoilla talon lattialla.



Sunnuntai

Aamulla lähdettiin ajamaan takaisin kotiin ja matkalla pysähdyttiin mun hostsiskon ja hostmomin työpaikalla. Sinne tuli sattumalta joku tyyppi, joka halusin näyttää meille hänen pienlentokoneen ja niinpä mentiin katselemaan sitä. Hypättiin kyytiin ja lähdettiin lentämään! No ei nyt sentään, otettiin vaan kuvia ja pysyttiin turvallisesti maassa! :D En saanut niitä kuvia vielä, koska ne ovat mun hostmomin kamerassa, mutta luulen, että postaan niitä sitten myöhemmin.

Kun tultiin kotiin, yritin soittaa Suomeen kotiin, mutta en pystynyt. Siitä tuli jotenkin tosi outo olo ja sen jälkeen kirjoitin sähköpostiviestin perheelle ja siitä tuli vähän koti-ikävä. Menin syömään lounasta, jonka mun hostmom oli mulle valmistanut ja sen jälkeen sanoin mun hänelle, että mulla on vähän koti-ikävä ja hän laittoi mun hostveljen kanssa heti leffan pyörimään, jotta saisin ajatukseni muualle. Se auttoi, mutta en oikein pystynyt keskittymään leffaan, joten aloin tehdä läksyjä ja stressata niistä. Se edistynyt USA:n historia, mikä mun lukujärjestykseen on laitettu on vaan liian vaikeeta! Mulla oli viikonlopuksi yli 60 isoa sivua luettavana sitä ja sanoin, että mä en vaan yksinkertaisesti pysty siihen. Toisen englanninkurssin kirjan lisäksi se olisi vain liikaa, joten haluan vaihtaa sen pois ja niin myös teen. Käytän mielummin aikani vaikean englannin opiskeluun. Loppuilta menikin sitten matikanläksyjen parissa. Siitä mulla oli yli 40 tehtävää, wiiiii. Vihdoin, kun olin saanut ne kaikki tehtyä, olin nin väsynyt, että halusin mennä tekemään jo iltatoimia ja nukkumaan! Illalla mulla oli kuitenkin jo hyvä olo ja olin tosi innoissani, koska seuraavana päviänä alkaa cross country harjoitukset!


Maanantai

Maanantaina oli ensin koulua, sitten harjoitukset. Koulussa oli ihan perus päivä, ei mitään sen kummempaa. On muuten hassua huomata, että meidän koulussa on vaatekoodi, ei saisi käyttää naruolkaimia tai housuja, jotka eivät ylitä peukaloiden rajaa, kun roikottaa käsiä, mutta kukaan ei noudata sitä (paitsi minä :D ). Meitä on peloteltu vaihtarivalmennuksissa ja muissa niin paljon sillä vaatekoodilla, että en vaan pysty olla noudattamatta sitä, ainakaan vielä. Koulun jälkeen mentiin ottamaan koulukuvat, tai ainaskin joku kuva semmoiseen korttiin, joka tarvitaan kouluun.

Crosscountry-, eli maastojuoksujoukkue treenasi siis tällä kaudella ensimmäistä kertaa maanantaina. Meillä koulun jälkeen joka päivä harjoitukset, jotka loppuvat varttia vaille viisi. Päivä koululla on siis melko pitkä, kun tullaan sinne kahdeksalta ja lähdetään viiden jälkeen, kun mun hostsiskon tennisharjoitukset päättyvät.

 Olin tosi innoissani crosscountry harjoituksista. Oli tosi kivaa ja noin kuuden kilometrin reipas lenkki, alku- ja loppuverryttelyineen kosteassa ilmassa ja reilun kolmenkymmenen asteen helteessä, suorassa auringonpaisteessa tuntui niin ihanalta. Ainaskin jälkikäteen! Meidän valmentaja toi meille jäävettä ja se  sanko meni kyllä melko nopeasti. En muista koska vesi olisi maistunut niin hyvältä viimeksi. Oli tosi kivaa, kun se valmentaja oli iloinen, kun tulin mukaan tiimiin ja toivotti mut tosi mielellään tervetulleeksi. Ihmiset crosscountry-joukkueessa vaikuttaa mukavilta, joten oon kyllä tosi ilonen.

Illalla syötiin burriittoja, käväsin uimassa ja loppuilta meni läksyjen parissa. 


En ymmärrä miksi noiden koulukirjojen on oltava noin paksuja! Kiva kantaa tollasia mukanaan :D

Kirjoittelen varmaankin loppuviikosta seuraavan kerran! 

<3- Katja


2 kommenttia:

  1. Moi! Sulla on kiva blogi ja vaikuttaa ihanalta sun elämä siellä!:) mulla olis sellanen kysymys, että miten oikein pääsit californiaan vaihtoon? Tai siis mitä kirjoitit niihin hakupapereihin yms, jotta pääsit sinne? Olisin todella kiitollinen jos vastaisit koska itse haluisin kovasti californiaan! Mitä kaiken kaikkiaan sanoit/teit, jotta pääsit sinne? Toivottavasti sulla on ihana vuos siellä!

    - Emma, sun vanha luokkalainen kasilta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Emma! Ai säki oot kiinnostunu lähtee vaihtoon! :) Pääsin tänne Kaliforniaan siten, että menin semmoseen ohjelmaan, jossa saa itse valita koulun. Ainaskin Exploriuksella on semmonen :)

      Poista