tiistai 13. elokuuta 2013

Vikoja lomapäiviä viedään


Moikka!

Sunnuntai aamu alkoi ihanasti sillä, kun Madelyn teki mulle ihanan suklaahippupannarin ja hedelmiä sisältävän aamupalan. Sen nimi on "sunday morning breakfast" :). Oli niin hyvää! Sitten menin taas Stevenin kanssa lenkille. Kun tultiin takaisin, mun hostsisko Mira, antoi mulle pienen nallekarhun tuliaiseksi. Se on saksalainen nalle.

Se on suloinen :)

 Sen jälkeen mentiin uimaan mun siskon Miran ja Stevenin kanssa. Hengailtiin altaalla jonkin aikaa ja lilluttiin uimarenkailla ja otettiin aurinkoa. Sitten menin kylpyyn. Sen jälkeen Mira ja hänen hostäitinsä, jota me kutsutaan auntie Tonyaksi, tuli meille. Illalla mentiin semmoseen elokuvateatteriin Stevenin ja Mirojen (mun sisko ja toinen vaihtari) kanssa, missä ollaan autossa. Olin nähnyt niitä vaan amerikkalaisissa leffoissa, mutta oli tosi kiva kokemus. Katsottiin siellä kaksi leffaa ja äänet tulivat auton radiosta. Ensimmäinen oli tosi hauska komedia ja toinen oli ihan kauhea kauhuleffa. Steven teki siitä vielä kauheamman, kun hän tuli vessasta kesken leffan ja koputti oveen, joka oltiin lukittu, koska leffa oli niin pelottava. Kiljuttiin ja pelästyttiin ihan sikana. Tultiin kotiin vähän ennen yhtä, vaihtari Mira tuli meille yöksi ja oltiin ihan hirveän väsyneitä.

Mun hostveli Steven

Mirat :D <3

Edustava kuva :D



Seuraavana päivänä nukuttiin myöhään ja mentiin sitten shoppailemaan Mirojen, auntie Tonyan ja Miran hostveljen kanssa San Joseen. Ensin syötiin kiinalaista ja sitten mentiin kauppaan, johon oon jo pitkään halunnut, mutta en ole vielä ennen tätä päivää päässyt, nimittäin: Victorias secret Pinkiin! Oli paras kauppa! Ostin kolme paitaa, vartalosuihkeen ja jogahousut. Sitten hankittiin meille USAn liittymät ja koulutarvikkeita, esim. ostin uuden laukun ja vihkoja. Oli tosi nolo tilanne autossa, kun kysyin Miran hostäidiltä, joka on Vietnamista, että tuliko hän Amerikkaan laivalla vai junalla aikanaan. Se katse oli näkemisen arvoinen. Naurettiin koko paluumatka ihan kyyneleet silmissä. Olin niin punainen. En voi uskoa, että kysyin sitä tosissani, tarkistin nimittäin kartasta missä Vietnam sijaitsee, koska en ollut siitä täysin varma. Kysyin kyseisen kysymyksen häneltä, koska mun hostisä väitti, että hän tuli junalla, mutta hostäiti sanoi, että hän tuli kyllä laivalla. Hostisä siis vitsaili, ja oli kehottanut minua siksi edeltävänä päivänä kysymään, mutta en vain ihan tajunnut sitä vitsiä :D. Hupsis!

Sain kuulokkeet kaupanpäälle, jotka maksaa tavallisesti 30 dollaria. Oli kyllä ihana kauppa!

Seuraavana aamuna mentiin auttamaan koululle opettajien aamiaiselle. Heillä on semmoinen perinne täällä, että he aloittavat vuoden semmoisella ihanalla aamiaisella. Herätys oli 6.15. Saatin itsekkin syödä siellä ja oli hyvää! Niin paljon hedelmiä ja leivonnaisia ja kaikkea! Sitten lenkkeiltiin taas Stevenin kanssa ja menin uimaan ennen kuin lähdettiin taas koululle. Siellä me valittiin meidän kouluaineet ja meillä oli pienet haastattelut. Saan olla seniori!

<3



Koululta lähdettiin syömään buriittoja aika isolla porukalla, missä oli USA:laisia ja vaihtareita. Sieltä mentiin meidän talolle ja hengailtiin siellä koko loppu ilta ulkona ja vikat lähti yhdeksältä. Oli kiva ilta ja hauskaa tutustua uusiin ihmisiin. Huomenna meillä on vika lomapäivä ja sitten alkaa koulu! Apuaaa, jännää! Huomenna on luvassa lääkärissä käynti aamulla, joku tarkastus, että kaikki on kunnossa ennen koulun alkua.

Vaihtareita meijän alueelta: minä, brasilialainen ja kolme saksalaista.

Alla vielä kuvia meidän pihalta.




Viinirypäleitä

Sitruunoita

Viikunapuu ja kukkia

Kahdeksan pikku tipusta :)
Tosiaan, tsemppiä opiskeluun myös sinne suomeen! Kirjoittelen todennäköisesti vielä tällä viikolla jotain koulun alusta. :)

<3 - Katja

2 kommenttia: