sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Koulua, juoksua ja kaverin synttärit :)

Moi!

Ja taas on yksi viikko takana, aika lentää kyllä hirveän nopeasti. Toisalta tuntuu, että olen ollut täällä jo ikuisuuden, mutta toisaalta viikot vierähtävät hirveällä vauhdilla aina. Mulla menee tosi kivasti mun hostperheen kanssa ja meillä on tosi kivaa nykyään aina mun hostsiskon kanssa, ja koska ollaan tutustuttu paremmin, niin on myös luonnollisesti paljon helpompi jakaa huone. 

Yleensä mua aina luullaan vanhemmaksi kuin mitä oikeasti olen, mutta täällä se on päinvastoin. Suurin osa luulee, että olen 16-vuotias ja jotkut luulee, että olen jopa sitäkin nuorempi. 14-v. on pahin mitä oon kuullut, mutta se menee jo aika pitkälle se arvio :D. Sen lisäksi ihmiset täällä huomauttelee mulle melko paljon siitä, että mulla on siniset silmät ja ne on ihan, että wau! Se tuntuu aika kivalta, koska Suomessa kukaan ei tietenkään niitä ihmettele. 

Nyt yritän kertoa vähän tästä viikosta, ainakin jokaisesta päivästä löytyy aina joku mainitsemisen arvoinen juttu!

Maanantaina oli ihan järjettömän kuuma. Oli tuskaista seistä ulkona ja juokseminen oli ihan sairasta. Oli noin 35 astetta Celsiusta ja suora auringonpaahde. Juostiin kukkuloille ja rakastan sitä, koska maisemat on niin upeat ja luonto niin erilaista kuin mihin olen tottunut.

Tiistaina meillä oli illalla barberque-illallinen, joka pidettiin mehiläisten hoitajien kesken. Mentiin sinne, koska meilläkin on täällä mehiläisiä, jotka asustaa meidän pihalla ja niitä on semmoiset 80 000 kappaletta. Onneksi ne ovat nurkassa tekemässä hunajaa, joten niistä ei oikeestaan ole mitään haittaa kun oleskelee pihalla. Ruoka oli tosi hyvää siellä illallisella, mutta oli kyllä tosi noloa, kun kaaduin tuolilla siellä! :D Yritin vaihtaa istumapaikkaa sulavasti, mutta ymmärsinkin hetken päästä, kun makasin lattialla tuoli päälläni, että tuoli, johon olin aikonut vaihtaa olikin kokoon taitettava tuoli. Huoh, niin noloa! Siitä jäi muistoksi hirveä mustelma hauikseen ja turvonnut ranne, hyvä minä!


Nomnom

Keskiviikkona oli syyskuun 11. päivä, joten terrori-iskujen muistopäivä. Se näkyi täällä siten, että koulussa seinille oli kiinnitetty julisteita tragediaan liittyen ja yhdellä oppitunnilla meillä oli pieni hiljainen hetki. Illalla katsoin dokumentin koskien 911-iskuja.
Aiheesta toiseen, nähtiin muuten cross country treeneissä käärme! Se oli kyllä melko pieni, mutta ällöttävä.




Torstaina oli ihan normaali päivä. Alettiin vihdoin ommella tyynyliinoja fashion-tunnilla, kokattiin ja syötiin ensimmäistä kertaa culinary-tunnilla. Tehtiin pestopastaa. Englannin tunnilla meillä oli ihan hirveä sanasto testi. Lista sisälsi varmaan reilu neljäkymmentä termiä, joista ehkäpä noin viisitoista löytyi sanakirjasta suomeksi. Yritin selvittää loput käyttäen englannin kielistä sanakirjaa, mutta testi ei kyllä kauhean hyvin mennyt. Kaikki muutkin sanoivat, että se oli tosi vaikea.

Perjantaina leivottiin ensimmäistä kertaa culinary-tunnilla, tehtiin kanelimuffineita. Englannin tunnilla piti kirjoittaa essee, jossa piti analysoida kahden runon välistä suhdetta ja verrata niitä keskenään. Tuli mielenkiintoinen essee siitä. Treeneissä oli vihdoin taas Jambajuice run!
 Treenien jälkeen oli tämän syksyn ensimmäinen football-game meidän koululla. Hävittiin, mutta oli kivaa taas viettää aikaa kaverien kanssa katsomossa. 








Lauantaina mulla oli ensimmäinen crosscountry meet. Juoksu alkoi kahdeltatoista ja se oli noin tunnin ajomatkan päässä.

Here we go!
Oli tosi kiva tapahtuma. Menin sinne koululta mun ryhmäläisen kanssa. Se kisa oli kyllä ihan tappava. juoksen varsity -sarjassa, eli se on high schoolissa kovatasoisin. Meitä oli 89 juoksijaa ja tulin maaliin 51:nä. Matka oli noin viisi kilometriä ja mun aika oli 23.19. Olin ihan kuollut, koska ennen loppusuoraa, joka oli tasaista, reitillä oli kaksi jyrkkää ja ihan tappavaa ylämäkeä. Jälkeenpäin tuntui tosi hyvältä ja oli ihana yllätys, kun mun kaverin vanhemmat halusivat ostaa mulle ja tietysti mun kaverille paidat muistoksi kisasta. Tsempattiin meidän joukkueen poikia, jotka juoksivat meidän jälkeen, kunnes lähdettiin kotimatkalle.


Vaan osa meidän varsinaisesta joukkueesta.


Wuhuu, uudet paidat! :)

Mun kaverin vanhemmat toivat mut kotiin ja sitten menin nopeasti suihkuun ja laitoin itseni valmiiksi, koska osa vaihtareista oli shoppailemassa, joten mun hostmom vei mut sinne, missä he ovat.


Mariana, Mariana, Maria, Denise, Ludmilla, Geraldine, Mimi ja viimesenä minä.
<3 you all!
Ostokset!
Vietettiin tosiaan päivä ja ilta yhdessä osan meidän koulun vaihtarien kanssa, koska juhlistettiin Saksalaisen Denisen syntymäpäivää, joka oli viime viikolla. Oli älyttömän kiva ilta. Syötiin hyvää ruokaa, tanssittiin hyvään musiikkiin ja istuttiin ja laulettiin illalla nuotion ääressä yli puolen yön. Synttärilaulu kuultiin portugaliksi, espanjaksi, suomeksi, norjaksi, saksaksi ja tietysti englanniksi! Kakku oli tosi hyvää ja sen lisäksi oli vielä juustokakku, joka oli ihan taivaallista. Jäätiin yöksi Denisen kotiin.






Kaverit päätti tehä kepposen ja sutata meijän naamat kermavaahdolla... 

Sunnuntaina oli ihana herätä kaverien keskeltä ja mennä aamupalalle, joka oli suklaahippu-pannareita ja munakasta. Tultiin kotiin kahdentoista aikaan. Sunnuntaista ei oikeestaan ole mitään sen erityisempää kerrottavaa. Tehtiin kotitöitä, syötiin hyvä illallinen ja hengailtiin kotona.

Kirjoittelen taas ensi viikolla!

<3 - Katja

4 kommenttia:

  1. Vaikee uskoo et suimessa sua luultais vanhemmaks ku mitä oot ky näytät noin 12 vuotiaalta. Että hyvin edustat suomea maailmalla...:)

    VastaaPoista
  2. Ihana blogi sulla, vaikutat tosi kivalta tyypiltä!! :) :) Näytät musta kyllä 16-vuotiaalta vai ootko jo 17? Onko joku noista tytöistä sun host sisko? Ihanaa vuotta sulle, jään varmasti seuraamaan! -Nelli

    VastaaPoista
  3. Voi kiitos! Ihana saada tällasta palautetta! Mun hostsisko on mun vieressä tossa kuvassa, missä ollaan tulossa shoppailemasta. :)

    VastaaPoista