sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Taas yksi viikko takana

Moi!

Viime viikko vierähti nopeasti. Eipä oikeastaan tapahtunut mitään erityisen ihmeellistä. Tiistaina siis palattiin koulun penkille, kun maanantai oli vapaapäivä. Se toki teki koko viikosta hieman helpomman. 

Cross Countrysta oon tykännyt paljon. Tiistaina oli tosi rankat treenit, nimittäin vauhtitreeni. Tehtiin alkuverryttelyn jälkeen 2x400m vaan pienellä palautuksella, sitten 2x800m ja loppuun vielä 2x400m, vähäsen lihaskuntoa ja loppuverryttely. Yritin vetää hyvällä temmolla ja tuntui tosi hyvältä sen jälkeen ja illalla väsytti. Keskiviikkona oli puolestaan perus mäkitreeni, torstaina oli hirvee mäkitreeni, juostiin semmonen parinsadan metrin jyrkkä mäki kahdeksan kertaa ylös ja perjantaina vaan saatiin meidän joukkuevaatteet. Tuo tuulipuku näyttää ainakin ihan joltain 80-luvun vaatteelta. :D Alla vähän kuvia niistä :)




Perjantai oli koulussa club food day, eli kaikki kerhot myivät ruokaa lounastauolla. Mulla oli perinteisesti lounas mukana kotoota, mutta ostin semmoisen mangonadan, jossa on mangosorbettia ja kastiketta. En yhtään tykännyt siitä kastikkeesta, se oli tosi oudon makuista!

Perjantai-iltana oli puolestaan vuorossa football- peli. Se ei ollut meidän koululla, vaan sinne oli vähän enemmän ajomatkaa. Oli kivaa hengailla kavereiden kanssa siellä, mutta pelistä en kyllä ymmärtänyt paljon mitään. Meidän koulu voitti, se on kaikki mitä osaan kertoa, jee! Täällä on semmoinen perinne, että aina pelipäivinä cheerleaderit ja pelaajat pukee joukkuevaatteet kouluun. Se on aika hauska juttu mun mielestä. :)










Lauantaina heräsin puoli kahdeksalta, mun hostäiti laittoi mulle aamiaisen ja sen jälkeen lähdin mun hostiskän kanssa ottamaan mun seniorikuvat studiolle. Mentiin San Joseen, eli sinne oli matkaa puolisen tuntia. Tuli kivoja kuvia mun mielestä, en malta odottaa, että ne lähettää ne sieltä meille. Ajettiin kotiin starbucksin kautta. Lauantaina oli todella kuuma ja niin oli oikeastaan koko viikonloppun ajan.



Nomnomnom :P

Kun tulin kotiin juttelin pitkästä aikaa oikeen kunnolla mun ihanan siskon kanssa facebookissa ja siitä tuli tosi kiva olo! On niin kiva kertoa hänelle, miten mulla menee, koska hänkin on ollut vaihtari ja muutenkin tietysti. :) Sitten sen jälkeen menin syömään tuoretta, lämmintä leipää, jonka mun hostmom oli tehnyt ja auttamaan häntä, koska hänellä oli monia kirjekuoria leimattavana. Sen jälkeen vielä viikottaiset askareet kuten kylpyhuoneen pesu ja muuta semmoista ennen kuin oltiin tehty kaikki kotityöt. Välipalaksi kävin poimimassa viinirypäleitä meidän pihalta. Ei enää tuoreempia viinirypäleitä vois saada!

Iltapäivällä mulla oli tylsää, koska mun hostveli ei halunnut lähteä mun kanssa lenkille ja mun hostsisko oli väsynyt, joten pyysin kyytiä salille. Siinä sitä sitten mentiin. Oli tosi ihana päästä salille ja sen jälkeen oli tosi hyvä olo, varsinkin kun kotona oli heti meksikolainen päivällinen odottamassa. Tykkäsin paljon siitä salista, nyt ainaskin tiedän mihin mennä, jos on tylsää. Illalla vaan hengailin, ei mitään sen kummempaa.

Sali, jossa olin :)



Sunnuntaina lähdettiin yhdentoista jälkeen noin tunnin ajomatkan päähän Carmeliin käymään. Se oli tosi idyllinen kylä ja todella kallis. Talot siellä maksavat monet monia miljoonia ja sieltä löytyi kaiken näköisiä pieniä putiikkeja joka lähtöön. Kun saavuttiin Carmeliin mun hostvanhempien, hostsiskon ja koiranpentu Willowin kanssa, niin mentiin ensin rannalle syömään picnic lounas, joka pakattiin kotoota mukaan. Sitten kierreltiin kylää tai kaupunkia, en tiedä kumpi se nyt onkaan. Kun lähdettiin kotia kohti, mentiin frozen jogurteille, jotka meidän hostvanhemmat tarjosivat meille. Oli ihan älyttömän hyvää! Käväistiin vielä ruokakaupassa pikaisesti. Täällä on muuten tullut myyntiin jo joulutavarat!



<3






























Cowboy kauppa 








Joulukauppa















Nice pic, ha?

Thank you my American parents!

Käytiin pikaisesti kotona, kunnes lähdettiin mun hostveljen ja -siskon kanssa kirkkoon. Se oli katolinen kirkko ja vähän erilainen mihin oon tottunut, koska siellä pappi kokoajan vitsaili jotain sen puheen aikana, ihmiset taputti ja nauro ja jollekkin tyypille laulettiin jopa synttärilaulu! Oudointa oli, kun Steven ja Mimi menivät ehtoolliselle ja menin heidän mukaan siihen leipäjonoon ja sitten kun tuli mun vuoro niin se pappi antoi mulle leivän ja sitten hän kysyi, olenko katolinen ja sanoin, että en. Sitten hän otti sen leivän mun kädestä pois ja teki jonkun ristinmerkin ja sano jotain... :D Mielenkiintoista, että miten hän tiesi, etten ole katolinen.

Alla vielä kuvia parin viikon takaisesta päivästä, kun joku ihminen pienkone lentokentällä halusi näyttää meille hänen lentokoneensa! :)

Valmiina lähtöön!











Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

<3 - Katja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti