maanantai 2. syyskuuta 2013

Laborday-vapaa

Heips!

Perjantai-ilta meni rauhalisissa tunnelmissa kotona leijonanluolaa katsellessa, ei mitään sen erityisempää. Lauantai aamuna herättyäni, alkoi kotitöiden teko. Imuroin meidän huoneen, käytävän ja pesin kylpyhuoneen. Kun olin saanut kaiken tehtyä, mentiin taas shoppailemaan vaihtarikavereiden kanssa. Onhan se toki kivaa, mutta täällä on niin hyvät kaupat että lompakolla on todellinen dieetti päällä. Ostin mulle mekon tansseihin, jotka on syyskuussa, 28. päivänä. Ne eivät ole mitkään wanhat tai promit, vaan vähän erilaiset, joten mekonkaan ei tarvitse olla niin hieno. Sen lisäksi ostin bikinit 10 dollarilla, silmäsuojan nukkumiseen ja pyjamahaalarin! Mun oli pakko ostaa se, se oli niin söpö! :D Se on fleeceä, mikä on hyvä, koska yöllä meillä täällä alakerrassa on monesti aika viileää yöllä. Illalla mentiin leffaan samalla neljän porukalla. Mentiin katsomaan one direction movie. Se oli ihan ok, itse en ole mikään fani, mutta oli se hauska katsoa kuinka siinä leffassa ihmisistä tulee ihan hulluja kun ne näkevät 1D:n. Tultiin kotiin puoli yhdentoista aikaan.


Musta on varmaan tulossa blondi :O

Cool lime refresher Starbucksista, namnam! <3





Vasemmalla mun bay cruise -mekko :) heheh :D


Seuraavana päivänä herätys oli tosi aikainen, jo kuuden aikaan aamulla. Lähdettiin vaeltamaan kukkuloille parin vaihtarin ja heidän isäntäperheen kanssa ja mun hostperheestä mukaan tulivat mun hostveli ja vaihtarisisko. Maisemat oli mielettömän hienoja ja reitti oli aika vaikea lopuksi. Oli tosi ihana aloittaa sunnuntai ja syyskuu tämmöisellä tavalla.








Kiivettiin tonne kukkulan huipulle asti.

Loppu oli niin jyrkkää ja kivistä, että siellä oli köysi avuksi. Alaspäin oli varsinkin tosi pelottavaa tulla!






Iltapäivällä mentiin baseball-peliin taas samalla neljän vaihtarin porukalla ja mun hostisä ja -veli tulivat myös. Se oli San Josessa, jonne on matkaa noin puoli tuntia. San Jose giants pelasi jotain muuta vastaan ja voitti. Mun hostisällä oli ilmaisliput meille kaikille, joka oli tosi kiva juttu. En tiennyt sääntöjä, mutta juttelin sen pelin aikana mun hostisän kanssa, joten opin paljon. Oli tosi kuuma, noin 30 astetta suoraa aurinkoa koko pelin aikana. Voitin ilmaisen voileipä -kupongin, johonkin paikkaan, jossa mun hostsisko tykkää käydä, joten annoin sen hänelle kotona. Mentiin kotiin starbucksin kautta.






San Jose Giants voitti :)


Loppupäivä hengailtiin vaan meidän kotona yhden korealaisen kaverin kanssa. Oli hieno hetki, kun oli joku joka käänsi englanniksi koko Gangnam style -biisin! :D Syötiin kiinalaista ruokaa ja meillä oli kiva ilta.

Maanantaina kun heräsin oli jännä fiilis, koska näin ensimmäistä kertaa unta englanniksi! Wihii! Mun hostmom oli tosi ilonen siitä. Hän teki mulle aamiaisen ja sen jälkeen lähdettiin mun hostveljen kanssa lenkille. Mä juoksin edes takaisin Stevenin luokse ja pois 10km, hänen kävellessään.

Iltapäivällä lähdettiin mun hostvanhempien, -siskon ja meidän korelalaisen kaverin kanssa johonkin historialliseen paikkaan. Siitä on tosi vaikea kertoa suomeksi, koska suomenkielessä tuskin on tarpeeksi vastineita niille historian sanoille. Se oli kuitenkin semmoinen mission, joita on ympäri Kaliforniaa. Kuvat kertovat enemmän kuin sanat.



Mä, mun hostvanhemmat ja hostsisko :)

Mun hostsisko ja meidän korealainen kaveri


Käveltiin myös vähän ympäriinsä San Juanin kaupungissa. Oli tosi kaunis, mutta pieni paikka. Oli ihan uskomatonta nähdä oikeasti semmoisia villin lännen rakennuksia ja salonkeja ja muita, joita yleensä näkee vain leffoissa tai sitten huvipuistoissa, jotka ovat feikkejä. Monet rakennukset olivat 1700 -luvulta.




Maanantai oli ensimmäinen päivä täällä ollessani, kun aivaalla oikeasti oli päivällä pilviä. Samoin aamulla tippui pari sadepisaraa kämmenelle ennen lenkkiä.

Ilta meni kotona rauhallisissa ja tavanomaisissa merkeissä. Huomenna onkin sitten taas koulupäivä. Oli kyllä tosi kivat kolme vapaapäivää! :)

<3 - Katja

6 kommenttia:

  1. Sulla on tosi kiva blogi! Ois kiva jos sä tekisit videopostauksen joskus! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Heh, kirjottaminen on tuntunu ainaski kivemmalta tähän saakka, mutta saa nähdä ;)

      Poista
  2. Tosi kiva blogi ja ohanan paljon kuvia! Ja aivan ylisöpö toi haalari :3

    VastaaPoista
  3. OMG Cold Stone!!!! Mee sine!! se jäde on nii hyvää!!!!:) /Cecilia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, kiitti vinkistä Cessi, pitää käydä testaa :D

      Poista