perjantai 1. marraskuuta 2013

Halloween :)



Moikka!

Halloweenin vietto lähti käyntiin maanantaina, kun kaiverrettiin kurpitsoja. Se oli vaikeeta ja kesti pari tuntia, mutta lopputulos oli melko hyvä. Oli tosi kiva kokeilla ja kokea perinne, jota ei pahemmin suomessa harrasteta.



Mun kurpitsa vasemmalla :)
Minä ja mun hostsiskot ja hostäiti taustalla :)
Torstaina 31.10 oli varsinaisen halloweenin vuoro. Koska kouluun ei saanut pukea maskia tai minkäänlaista naamaria, en voinut pukea samaa asua kouluun, kun puin trick or treat -kierrokselle.
Koulussa oli paras asu -kilpailu ja todella monet oppilaat olivat pukeutuneet - ei välttämättä pelottavaan asuun, mutta johonkin teemaan mukautuen. Muuten koulussa halloween ei oikein näkynyt mitenkään. Itse olin pukeutunut Alcatrazista karanneeksi merirosvoksi, koska löysin tuonmoisen hienon hatun mun hostperheen varastoista. Oli tosi outoa ajatella, että nyt on jo halloween, kun sää oli niin aurinkoinen. Muuten tällä viikolla sää on ollut jo viileämpi ja maanantaina jopa satoi.





Sain mun hupparin valmiiksi, minkä tein fashion-tunnilla ja siinä Denise hienosti mallina :D

























Illalla oli sitten juoksutreenien jälkeen aika trick or treat -kierrokselle. Mentiin isolla vaihtariporukalla. Olin pukeutunut screamiksi, jälleen koska löysiin asun hostperheeni kätköistä. Meidän hostperheen koiranpentu pekäsi mua. Se kurkki ovenkarmista ja meni pois, kurkkasi taas ja meni pois ja toisti tuon monesti, mutta ei uskaltanut tulla luokseni. Oli kyllä hyvä asuvalinta, koska ei tarvinnut mitenkään ilmehtiä kuvissa! :D Sen lisäksi sain joiltakin karkin jakelijoilta ekstraa, koska olin pelottava. Toisaalta maski oli todella ärsyttävä ja näkyvyys sen sisältä heikko. 


Trick or treating oli hauska kokemus ja toisilla taloilla oli aivan käsittämättömän hienot koristelut halloweenia varten. Valot, patsaat, kurpitsat, hautakivet, haamut, noidat, pelottava musiikki ja jopa sumutuskoneet loivat täydellisen tunnelman naapurustoon, jota kierreltiin. Toisin kuin suomessa virpominen, trick or treating on täällä suosittua ihan teinienkin keskuudessa, eikä se ole vain pienten lasten juttu. Kun ihmiset kysyy, että käydäänkö suomessa trick or treat -kierroksella, niin on tosi vaikea yrittää selittää englanniksi virpomista pajunkissoineen ja loruineen pääsiäisenä.

 Saatiin ihan älyttömän paljon karkkia. Parin tunnin kierroksen jälkeen mentiin vielä kaverin kotiin vähäksi aikaa ennen kuin meidät tultiin hakemaan kotiin puoli kymmenen aikoihin.








Varmaankin 90 prosenttia karkeista annoin mun hostäidille ;)
Oli kiva kokea amerikkalainen halloween! Olen oikeastaan aina tykännyt halloweenista ja mun mielestäni on harmi, kun sitä ei suomessa pahemmin juhlita. Tämän halloween viikon lisäksi ihanaksi muistoksi juhlasta jäi haunted house Great Americassa parin viikon takaa. Thriller-biisiä soitettiin paljon halloweenina tietysti: 

http://www.youtube.com/watch?v=sOnqjkJTMaA, Micael Jacson, Thriller ! :)

Päätinkin postailla halloweenista jo näin perjantai-iltana, koska halusin tehdä pelkästään halloween-aiheisen postauksen :). Seuraava postaus tulee todennäköisesti ensi viikolla keski/loppuviikosta, jolloin kerron viikonlopusta ja maanantain cross country meetistä. Parin viikon päästä palaan taas normaaliin sunnuntai rytmitykseen, mutta vaihtelu virkistää! ;) 

Hyvää viikonloppua kaikille! <3- Katja 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti