sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Spring break - Los Angeles

Moi,

Ihana matka Los Angelesiin on nyt takana päin. Tekemistä riitti paljon ja varsinkin Disneyland piti kiireisenä, sillä se oli auki aamu kahdeksasta keskiyöhön. Muuten kaupunki on näkemisen arvoinen, mutta huvi/teemapuistot ovat ehdottomasti kaupungin helmi!

Sunnuntaina auto starttasi kohti Los Angelesia kello kymmenen aikoihin. Olin tosi innoissani edellisenä yönä jo lähdöstä, koska olin odottanut tätä matkaa kauan. Ajomatka kesti kuutisen tuntia ja perillä käytiin viemässä tavarat hotellille.

Sieltä lähdettiin vielä illaksi kiertämään walk of fame. Olihan se tosi siistiä ottaa kuvia niiden kuuluisien tähtien kanssa ja nähdä ne kaikki jalka ja käsi printit, mutta pettymyksenäni vain murto-osan tähtien nimistä tunnistin. Niitä tähtiähän siellä oli ihan valtava määrä molemmilla puolilla katua ja ne vain jatkuivat ja jatkuivat! Käytiin myös tietysti matkamuistokaupoissa, joissa myytiin teeman mukaisia kaikkia siistejä matkamuistoja.

"Best Daughter" … Obviously! :D
Yllätyksenä mulle tuli, että joillakin kuuluisilla hahmoillakin ja paikoilla oli myös tähtiä. Esimerkiksi Disneylandillakin oli tähti!

Illan päätteeksi käytiin syömässä kuulemma kuuluisassa hampurilaispaikassa, nimeltä Fuddruckers ja illalla uni maistui makealta!

Maanantaina syötiin mukaan pakattu aamiainen huoneessa ja sitten matkattiin Disneylandiin! Oltiin puistossa sisällä noin kello 9.30, kun matkasimme sinne pikkuisella junalla parkkialueelta. Hostvanhemmat saattoivat meidät porteille ja sieltä lähdettiin Mimin kanssa kahdestaan tutkimaan Disneylandia. Meillä oli siis liput kahdeksi päiväksi sekä Disneylandiin ja California Adventureen, joka on siis huvipuisto Disneylandia vastapäätä ja voisin verrata sitä Disneylandin lisäosaksi. Sen lisäksi meillä oli fast passeja. Mentiin ensiksi ihan alkuperäiseen Disneylandiin. Juuri tämä Kalifornian puisto on Walt Disneyn itse perustama ja kyllä sen voi jotenkin aistia, koska on se tunnelma niin ainutlaatuinen! Nautin joka hetkestä siellä, se paikka on niin kaunis, idyllinen ja kaikkialla vallitsee hyvä ilmapiiri, koska ihmiset ovat iloisia. Kun tultiin sisään, niin oli heti pakko ostaa minnin korvat, joita siellä kyllä riitti! Yksi lempi laitteistani oli Pirates of the Caribbean teemainen seikkailu, jossa oli aivan upeita yksityiskohtia ja se todella tuntui, kuin olisi itse ollut siinä leffassa sisällä. Laitteet puistossa eivät olleet mitenkään hurjia, ne olivat suurilta osin todella rauhallisia, mutta upeita, koska yksityiskohtiin ollaan panostettu niin paljon!

Niiiiin idyllinen paikka!!

Onneksi lippumme sisälsivät fastpasseja, koska jonot olivat yleisesti ottaen 45 minuuttia ja parhaisiin laitteisiin sai jonottaa reilua tuntia ilman fastpassia.

Ja ne kaikki ihanat kaupat… Innostuin vähäsen shoppailemaankin :D

Kuin olisi piirrettyyn sisään astunut...

Happy, happy, happy!
Paraati, jossa nähtiin valtavasti disneyn hahmoja
Paraatin jälkeen lähdtiin loppu päiväksi toiselle puolelle, eli California Adventureen. Siellä oli osittain "rajumpia" laitteita. En kuitenkaan sanoisi niitä paremmiksi, koska tykkäsin Disneylandin viimeistelyistä ainakin yhtä paljon. Mentiin moniin hyviin laitteisiin, syötiin pastaa illalliseksi ja kierreltiin kauppoja. Samoin oli tämäkin puisto kuitenkin aivan ihana paikka ja ilta päättyi huikeaan valoshowhun tällä puolella tuon kuuluisan maailmanpyörän edessä. Kymmeneltä illalla mentiin takaisin Disneylandiin, koska tämä puoli meni kiinni, mutta Disneylandin ovet olivat auki keskiyöhön saakka.
Mentiin illalla hakemaan fastpasseja vesilaitteeseen, kunnes huomattiin, että jono olikin vain 5 min ilman mitään passeja. Ei ihme ettei ollut ihmisiä. Siinä sitä sitten tutistiin loppuilta :D

Hämäävä seinä!

Ja takaisin Disneylandiin! Illalla oli mukava mennä laitteisiin, kun jonot olivat suorastaan kutistuneet! Erehdyttiin myös semmoiseen junaan, joka vie pois koko puistosta hotelleille ja siinä vähän panikoitiin, mutta onneksi se oli kiva juna se ja kääntyi myös takaisin. Urpot tulevat takaisin puistoon puoli tuntia ennen sulkemista… Juna oli täynnä kun mentiin, mutta palattiin kahdestaan, haha!

Hostvanhemmat tulivat hakemaan meidät puiston läheltä keskiyön jälkeen. Oi mikä ihana päivä oli takana!

Tiistaina oli herätys kello 8.30 ja starbucksin kautta lähdettiin Universal Studioille! Meidän hostvanhemmat veivät taas mut ja Mimin, eli mentiin sinne taas kahdestaan. Paikka oli tosi kiva, huomattavasti pienempi kuin Disneyland kuitenkin, joten päivässä kaikki tarvittava oli nähty.

Mentiin ensin kauhutaloon, jossa aidot näyttelijät seurasivat ja pelottelivat ja se oli kyllä hauskaa Mimin kanssa kun sitä lisäksi vielä itse vähän pelottelin, niin se oli ihan paniikissa, haha. Sen jälkeen mentiin katsomaan minion 4D-lyhytelokuva ja se oli ihan kuin olisi itse ollut Itseilkimys -leffassa, tosi siistiä!

Sitten käytiin Simpsons alueella, joka oli tosi siisti, mutta liian pieni kylläkin! Olin kuitenkin Simpsonien fanina ihan fiiliksissä.

Monet laitteet olivat todella siistejä ja monet perustuivat 3D tai 4D tekniikkaan, jonka avulla pyrittiin luomaan aitoutta elokuviin, ja se kyllä oli onnistuneesti toteutettu. Tunnelma kuitenkin Disneylandin jälkeen ei tuntunut oikeen miltään. Aivan mahtavia paikkoja molemmat, mutta kuitenkin hyvällä tavalla erilaisia.

Ehdottomasti minionit olivat valloittaneet kaikki Universal Studiojen kaupat!
Päivän kohokohta oli kierros, joka kesti noin tunnin ja sen aikana meillä näytettiin erilaisia leffojen kuvaus ympäristöjä ja miten erilaisia efektejä saadaan elokuviin, kuten sadetta ja tulvia oppaan johdolla.

Tässä ensimmäinen ympäristö, missä kuljettiin meidän junalla. Talot olivat takaapäin vain seiniä ja ympäristö näuytti oudolta, kun se oli niin aidon näköinen, mutta silti ihan tyhjä.
Siinä tulva ja sade! Oli tosi siistin näköistä.
Maanjäristys ja tulva metroasemalla, missä nähtiin myös metrokolari, jonne saapui myös paloauto.
Tässä mies, jonka kimppuun hai hyökkäsi.
Täydellisten naisten kuvausympäristö!
Täällä ollaan kuvattu käsittääkseni mm. Grinch.

Näissä kuvissa oleva lentokone on tosiaankin aito lentokone, joka on tuhottu ja tuotu alueelle.
Kierroksen lisäksi nähtiin myös päivän aikana show, jossa eläinten kouluttajat kertoivat, että miten he pystyvät kesyttämään eläimet rooleihinsa ja niin edelleen. Sekin oli viihdyttävä kokemus.

Puisto sulkeutui kuudelta, käytiin syömässä hostisän kanssa, joka haki meidät pois studioilta ja hotellilla oltiinnkin sitten noin yhdeksän aikaan illalla kiitos Los Angelesin ruuhkaisen liikenteen. Kylläpä väsytti!

Keskiviikkona meidän hotellin puhelinherätys oli kompromissin jäljiltä 7.47. Tänään oli taas aika mennä maailman iloisimpaan paikkaan, joten suunnattiin Disneylandiin, jossa oltiin sisällä noin yhdeksältä. Tällä kertaa seikkailu alkoi California Adventuren puolelta. Aamupäivällä käytiin laitteissa ja syötiin jäätelöä. Iltapäivällä katsottiin ihan mahtava musikaali, joka pidettiin teatterissa ja sen teemana oli Aladin. Kaikki ne lavasteet olivat niin hienoja ja show oli kaiken lisäksi tosi hauska.

I'm slowly becoming addicted to Starbucks...

:P
Loppupäivä vietettiin Disneylandissa. Käytiin laitteissa ja katsottiin yksi show, kunnes syötiin päivällistä. Illalla pyörittiin mm. pienenpien lasten laitteissa, joissa niissäkin yksityiskohdat olivat huikeita.

All those Mickey's ears <3

Olof, joka puhui! :)
Ilta huipentui aivan mielettömän upeisiin ilotulituksiin. Ne tosiaankin olivat heittämällä hienoimmat ilotulitukset, mitkä olen koskaan nähnyt ja niiden lisäksi keijukainen leijaili Disneylandin ylitse. Ilotulituksia ammuttiin linnasta ja saman aikaisesti toiselta puolelta ja ne kestivät noin 15 minuuttia. Sen jälkeen käytin vielä katsomassa show, joka esitettiin ulkona lammella, sen nimi on Fantasmic ja sekin oli ihan huikea esitys, missä oli suuri määrä Disney hahmoja. Puiston sulkemisaikaan oli kuitenkin vielä aikaa, joten mentiin yhden vuoristoradan jälkeen pari kertaa merirosvo -laitteeseen, jossa oli hyvin pieni määrä ihmisiä, eli meillä oli ihan oma vene ja mentiin sillä pari noin kymmenen minuutin kierrosta. Oltiin todella väsyneitä ja meidän hostisämme tuli taas hakemaan meidän puistosta keskiyön jälkeen. Oli haikeaa jättää Disneyland taakse, niin paljon siitä paikasta tykkäsin!

Wou!
Disneyland oli tosiaan kuin pieni kaupunki. Tässä kaupungin talo ja vieressä oli rautatieasema ja elokuvateatteri jne.
Torstai oli meidän matkan viimeinen päivä Los Angelesissa. Lähdettiin kiertelemään paikkoja hostvanhempien kanssa starbucksin kautta. Ensimmäinen pysähdyksemme oli Beverly Hills, Rodeo Drive, joka on kuuluisa julkkisten shoppailupaikka. Sen verran hintava paikka, ettei mitään mukaan sieltä lähtenytkään. En ole varmaankaan ikinä tuntenut itseäni niin turistiksi siellä Minnie paidassa liikkuessa, koska kaikki ihmiset olivat niin hienostuneesti pukeutuneita ja rikkaan näköisiä!

TURISTI!
Mitä ihmettä? Siellähän oli Suomikin edustettuna :D
Seuraava kohteemme oli Venice beach, jossa kävimme lounaalla ja sen jälkeen kierreltiin paikkoja ja vähäsen shoppailtiin rantakaupoissa. Mielenkiintoista oli nähdä se paikka, mutta sehän oli samanlainen, kuin kaikki muutkin Kalifornian ihanat rannat! Sen lisäksi ilma oli tuulinen, joten jäädyin.

Illalla Mimi tarjosi meille illallisen ravintolassa, eli käytiin syömässä kivassa paikassa noin 40 minuutin päästä hotellistamme. Kun tultiin puoli yhdentoista aikoihin hotellille, niin meillä oli vielä aikaa nopealle jacuzzi ja uima-allas visiitille. Näin oli koko matka pulkassa kotimatkaa vailla. Kotimatka seuraavana päivänä, perjantaina sujui ongelmitta ja kotona oltiin turvallisesti myöhään iltapäivällä.

Poikkeuksellisesti postaan tästä viikonlopusta vasta seuraavassa postauksessa, niin jää vähän tilaa kertoa ja postailla kuvia kivasta viikonlopusta! Kuitenkin nyt maanantaina palataan taas arkeen ja kyllä taas ärsyttää näin ihanan matkan jälkeen…